torsdag den 25. november 2010

Et krigstraume!

Jeg er en voldsliderlig, krigsfanatisk pacifist, og dette er min mening og illustration af post-traumatisk-stress-syndrom!

Processen: Det begyndte som et malerisk eksperiment, hovedsaligt fordi jeg havde noget oliemaling tilovers fra de seneste kreationer. Og man skal jo ikke lade dyrebart maling forsvinde ned i affaldsskakten. Så baggrunden blev lavet først, ved at lade meget fortyndet oliemaling løbe langsomt ned fra alle siderne. Igen og igen. Afslutningsvis brugte jeg en paletkniv til at lave lige linjer og spøjs dynamik. Det har en god dybdevirkning.

Jeg så Janus Metz´film Armadillo på en hyggelig cafe, og besluttede mig for at sende vores helte i Afghanistan en lille profeti om deres kommende mentale tilstand! Og nej, Magnus det er ikke en hyldest til zombiefilmen "død snø", men tak for inputet.

TRUE EVIL er jo de gode velkendte Nazier. De er identifikationen på "the mother of all western evils", så det skulle bare være sådan én. Det er jo oplagt!

Penissen er delvist takket være rytteriets komiske straf til Poul Krebs (Så´en nogle som os har brug for en penis) og en ide fra Magnus. Guillotinen og penissen er Magnus´s ide, så tak for den! Den bragte mig straks på rette vej. Væk fra abstrakt symbolik og sære filosofiske åndedrag. Tak penis!

Jeg mangler stadig lidt lir på den orange cirkel. Jeg løb tør for hvid maling, og mangler en bedre ide end den, jeg tumler rundt med, hvis du kan hjælpe ville det være nice!

Materialer: Olie på lærred, 80cm*60cm.

Co-Creator: Magnus Hadamer.

Ingen kommentarer: